22 lutego 2014

Jak zrobić prosty nagłówek ?

Niektórzy pewnie trudnią się nad wykonaniem nagłówka, ja wam dzisiaj pokaże jak wykonać banalny przykład nagłówka. To jest bardzo proste !
1. Wchodzimy na weit , wybieramy 4 podobające się nam obrazki i zapisujemy je na pulpicie.

 2. Następnie wchodzimy na pixrl express i klikamy ostatnie kółeczko Collage.
 3. Klikamy na "Layout" i wybieramy kolaż z 4 obrazków.
 4. Dodajemy zdjęcia z we heart it, możemy ustawiać ich wysokość, okrągłość itp.
 5.Wchodzimy w paint'a i wklejamy nasz nagłówek (tylko nie otwieraj nagłówka za pomocą   painta!) i zmieniamy jego położenie, w ten sposób będziemy mieli miejsce na tekst.  Zapisujemy to.
6. I znowu wchodzimy na pixrl'a i otwieramy to co zapisaliśmy w paincie. Dodajemy tekst.
Jeżeli chcemy przyozdobić nasz nagłówek, możemy dodać jakieś kropki czy serduszka.

I oto cały nagłówek. Proste ? proste :)
 
Ok, mamy już nagłówek. Ale teraz co z nim zrobić ? Gdzie go umieścić ? Wiele osób nie wie jak umieścić go "nad postami", to ja wam pokażę.
1. Wchodzimy w układ.
2. Do gadżetów dodajemy obraz, czyli nasz nagłówek. W tytuł wpisujemy to --> <!> (nagłówek musi być w formacie .png, inaczej białe tło zmieni się na szare).
3. Gdy już mamy dodany obraz w gadżetach, przenosimy go teraz nad "posty w blogu".
4. Jeżeli nagłówek będzie za duży lub za mały, zmniejszamy go aby dopasować, lub odwrotnie.

Ok, wszystko pięknie, ładnie, myślę że mi się udało, a tu ba dum TSSS ! 
Pojawia się nam przerwa, i nie wiadomo co z nią zrobić. W takim razie:

1. Przechodzimy do "szablon" i klikamy w edytuj kod HTML. 
2. Za pomocą klawiszy ctrl i F pojawi się nam małe okienko, i wpisujemy w nie: .main-inner, enterem szukamy takiego czegoś:

 .main-inner .widget {
  padding: 0 $(widget.padding.side) 15px;
 background-color: $(widget.background.color);
border: 1px solid $(widget.border.color);
  margin: 20px -16px; 

Wy liczby "margin: 20px 16px;" możecie mieć inne, np. o dwa mniejsze.
3. I te liczby zmieniamy na 0, lub na 3, czyli:
.main-inner .widget {
  padding: 0 $(widget.padding.side) 15px;

background-color: $(widget.background.color);
border: 1px solid $(widget.border.color);
  margin: 3px -3px;

Tylko nie wpisujcie w okienko całego kodu bo wam nie wyszuka !

11 komentarzy:

  1. Anonimowy10:27

    Fajny nagłówek, też robiłem swój w tym programie i polecam :) Pozdrawiam, Sebastian.
    http://owszytkim-i-oniczym.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam tak juz naglowki, fajnie wychodza i swietnie wygladaja :))
    http://paulla69.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam nie raz,ogólnie strona internetowa pixlr jest świetna.Genialnie zastępuje programy takie jak gimp czy photoshop.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam ze to aż tak proste, muszę koniecznie spróbować u siebie ;)
    Pozdrawiam! coconutcorne.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też robiłam tam nagłówek i również poleecam! ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste, proste :) Obserwuję :).

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne rady zapraszam do na nowy post ;* Myślę że jest okej ;) http://foreveeryououng.blogspot.com/2014/02/10-zdjec-o-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, na pewno wielu osobą pomógł. Zapraszam do mnie :)

    http://kalkosiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super blog i bardzo ciekawe posty! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post! :)
    Oczywiście skorzystałam z niego :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :*

    http://suuzuumeblog.blogspot.com/

    Dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy08:17

    Napewno skorzystam ! Super blog i ten post ;)
    nency15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

/>