23 marca 2014

Israelites, you are the best !

Ostatnio bardzo zaniedbałam bloga, powodem było moje lenistwo. Bardzo tego żałuję, ale trudno. Obiecałam sobie teraz że wezmę się w garść ! ;)
 Nie przeciągając, przejdę od razu do rzeczy. Chciałam Wam dzisiaj opisać wspaniały dzień-poniedziałek 17.03, tak wiem, mam niezły zapłon. Do mojego miasta przyjechała młodzież z Izraelu, a dokładnie z Kiryat Bialik, mieli 17-19 lat. Była to 200-osobowa grupa. Pierwszy raz spotkaliśmy się pod pomnikiem-obeliskiem. Każda grupa, Oni, i My 4 szkoły gimnazjalne z Radomska śpiewaliśmy swoje hymny, piosenki, my polskie, oni hebrajskie. Ojczystym językiem Żydów jest hebrajski, ale świetnie mówią po angielsku. Od razu spodobał mi się ich język ! Ich piosenki są przepiękne, a oni sami, Izraelici są piękni ! Jeszcze nigdy nie widziałam tak przystojnych chłopaków, Boże abgceufgniggctsy ! Naprawdę, po prostu nie mogłam się na nich napatrzeć, każdy mi się podobał. A dziewczyny też był prześliczne, prawie każda miała pomalowane usta czerwoną szminką, co czyniło je jeszcze piękniejszymi.
( Miesiąc przed ich przyjazdem, dostaliśmy e-maile do swoich partnerów, żeby się zapoznać )
 
Ten chłopak miał głos nie z tej Ziemi !


Poźniej pojechaliśmy do ZSG 4 gdzie na hali się znowu spotkaliśmy. Każdy szukał swojego partnera. Mój nazywał się Bar. Ja nie jestem zbyt dobra z angielskiego, więc nie byłam zbyt rozmowna, haha. Z pomocą przychodziła mi koleżanka Kasia. Ja, Bar, Kasia i jej partner Nave ( piękny ) zrobiliśmy sobie zdjęcie (wstawię je za kilka dni, bo czekam aż mi je ktoś prześle)
Zwiedziliśmy też cmentarz Żydowski ( Kirkut ). Wiem jedno. Tam jest strasznie. Uczyliśmy paru Izraelitów mówić po polsku, takich słów jak pociąg, pies, parasol, haha pociąg wymawiali "posiąg" Fajnie to brzmiało :D Albo podeszło do nas 2 chłopców i przywitali się "
Sieńdobri, siendobri" To było słodkie :D
Ich grupa dzieliła się na 4 autobusy, i każda pojechała do różnych szkół. W naszej szkole zjedliśmy obiad, pomidorowa i ryba, chyba im smakowało haha. Potem były różne zabawy itp. 3-gimnazjaliści tańczyli dla nich poloneza, a potem uczyli naszych Izraelitów. Świetnie im szło :D Na końcu było najfajniej. Każdy zaczął tańczyć, trochę wyglądało to jak harlem shake. Boże ! jak oni super tańczą ! Ja teraz często sobie w domu to tańczę :D

Ogólnie piosenki bardzo wpadł mi w ucho, haha


 


Ostatnim miejscem odwiedzin był Miejski Dom Kultury. Były różne występy itp. I tam się pożegnaliśmy. Ci ludzie są po prostu niesamowici. Pełni życia, poczucia humoru i uśmiechu. Ten dzień był jednym z moich najlepszych, mogliśmy się poznać, zaprzyjaźnić i zobaczyć że oni są tacy jak my.  Za rok zapisuję się na 100 % !

Wszystkie zdjęcia pochodzą z: radomsko.pl, izrael.org.il, radomsko.naszemiasto.pl, zsg3radomsko.edu.pl

11 komentarzy:

  1. Chciałabym usłyszeć jak śpiewał ten chłopak. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post! :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześc kochana. Miło się czyta twoje posty. Naprawde !!!

    Zapraszam na mojego bloga i jeśli chcesz SKOMENTUJ i ZAOBSERWUJ !!!
    julciaaa.blogspot.com

    Ja już twojego bloga zaobserwowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dużo się u Ciebie działo! Świetna notka. Mam nadzieję, że twoje lenistwo kiedyś przestanie być udręką :) Czasami również miewam takie momenty ale cóż trzeba żyć dalej. Wygląda na to, że tego potrzebowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Duzo u Ciebie się działo ;p :)
    ew-ewel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie piszesz. Widzę, że ostatnio dużo się u Ciebie działo.
    Trzymaj się cieplutko! :)
    http://jaczaandjacza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć! Zostałaś nominowana do zabawy LBA, zapraszam! :)
    http://trzezwy-umysl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale napisany post. Strasznie wesoły. Fajnie Ci to wychodzi ;)) podoba mi się. Powodzenia ! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne zdjęcia, chciałabym usłyszeć tego chłopaka *_*
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia pięknie i ten głos tego chłopaka na pewno też, chciałbym go usłyszeć
    world-of-oblivioon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. 100 obserwatorka pozdrawia :))

    OdpowiedzUsuń